Alla inlägg under februari 2012

Av Louise Cato - 28 februari 2012 12:06

Tjooo alla söööta små människor ^^Hehe sitter i grupp-rummet o nördar med David, stoffe, tobbe o bitterfittan Sofie.Och lilla jag.. klimakterie kossa tydligen.. jaja..Känns inte rikigt normalt att sitta o prata om te som man blir röd av xD LOLPuss på er alla söta ;))

Av Louise Cato - 28 februari 2012 12:06

Tjooo alla söööta små människor ^^Hehe sitter i grupp-rummet o nördar med David, stoffe, tobbe o bitterfittan Sofie.Och lilla jag.. klimakterie kossa tydligen.. jaja..Känns inte rikigt normalt att sitta o prata om te som man blir röd av xD LOLPuss på er alla söta ;))

Av Louise Cato - 27 februari 2012 20:16

Jupp, här kommer lite bilder på vad som 'råkade' följa med mig hem från ghs :D

Sjukt nöjd med mina köp ^^

Tänkte skriva en lista, kommer nog att glömma hälfen.. men skit samma xD Kan inte alla märken, men strunt samma, så viktigt är det inte ;)


Saker som man lixom bara behöver ^^

bruna stigläder

back on track fleace

back on track hjälm att träna i

handskar

Strumpor från schockemöhle

regn ländtäcke

sadelgjord till Vinni, som visade sig vara för liten ^^ ;$

Bling bling armband

Likit godis och schockemöhle godis,, helt random xD

Pälsglans (mest till deras svansar så att dem blir lätta att borsta så man inte sliter på det lilla som finns )

Läder grimma till Vickan ( Som ska graveras eller vad det heter med hennes namn ^^ )

Lime grön grimma till Vinni

brunt dressyr schabrak till vickan


Sedan saker som vi köppte till tävlingar :D

Brun schockemöhle tröja med vit krage så jag kan tävla i den utan kavaj

Vita MH ridbyxor

Bruna lindor

brunt shabrak med luva


och nu det jag är mest nöjd av alla mina köp :D

Brun GPA  kavaj :DD

Äkta swarovski pannband i guld

och tro det eller ej, men GULDIGA BOOTS !!!!

Och en brun tävlings hjälm med bling bling :D


Herregud va jag e fixerad vid min outfit! haha, men nu är jag nöjdare än vad jag någonsin varit :D


Ponnin idag... tja.. ganska hopplös ^^ fick jobba henne sjukt mkt innan hon gav sig ^^

Mina armar e värsta muskelpaketen ;)

Hehe, sen fick jag ett brev från Kina nu ikväll..

Gick snabbt så pappa inte han se att jag bölade... Det är så sjukt tomt utan min lilla Molntuss (elise).. var så sjukt längesedan jag träffade henne.. snart 8 månader.. och när jag såg hennes sätt att skriva.. fan.. till och med det saknar jag.. Vill så gärna att hon ska komma tillbaka..


EN POSSITIV SAK!!! :D :D

jag och Vinni firade 5 år (!!!!!!!!!!) igår tsm!! min underbara lilla tjej ^^


Jupp, här kommer bilder till er ;)

Puss


             

Av Louise Cato - 26 februari 2012 01:03

Hej hej bloggen! :)Har varit på GHS idag o igår, shiiiit vilka bra ekipage det finns!! Kittel vann både dagens grandprix o gårdagensTIS!! :D Svenskarna e ju på topp! GP ponnyn är ju en av de roligaste! :D Jätte fina ponnyer :DStämmningen är obeskrivlig :) Sen plånboken....... den e tom.... undrar varför....Kaaaan ju va för att man har ca 10 proppfylda kassar med sig hem xDSka lägga upp bilder imorgon och skriva vad som finns i kassarna ;))Kan avslöja att de blev en GPA kavaj o guldiga boots! :D Awsome!!!!Juppss... så ärre, puss på er ;)

Av Louise Cato - 23 februari 2012 23:11

Köppte jag ÄNTLIGEN ett äkta Swarovski pannband till Vickan i guld! Hon blev grann i de ;) Hehe Göteborg Horseshow väntar i morgon! :D Tagga tagga! :D Även om Elise inte ska va med, så e de klart att de ska bli kul.. men inte super....Iaf, tjuvstarta idag med att åka ner till Hjärnarp o köppte lite billiga saker man inte får i gtb. De blev pannbandet, en svart lädergrimma som vi ska gravera in hennes namn i, ett par ridbyxor o lite brodd saker :)Åker redan kl sju imorrn så vi hinner gå på mässan :) Saker jag måste ha :DBrun kavajBruna benlindorPälsglansblindbroddargrimmorgrimm
skaftMassor av vojlockar ^^HjälmSaker jag inte behöver men kommer att köpa ändå xDÄnnu fler vojlockarstrumporKL mössaGTB munkjackaländtäckeJa.. massor.. ja kommer att va pank efteråt.. :( Ngn som kan dela med sej av sina pengar? ;))Hihi ska sova nu ^^ Efter helgen kommer det bilder på allting. Får se om ja hinner blogga :DJusse, Vickan idag... känslan man får när man rider lätt i galopp... ponnyn kunde inte trava idag xD haha hon har aldrig varit såhär sen jag fick henne. la ja vikten det minsta fel bara skutta hon iväg eller galopperade i samma takt som skritt.. Super knas ponny xd o så blev hon svettig av det xd och det ända jag gjorde var att försöka att få henne att gå fram även om hon galopperade xd hahah skumt xd kul att rida henne efter helgen xd hahaOch lilla Vinni ^^Så söt e hon xd hon lekte rövare i hagen o bara bralla o skena rundor o tyckte att de var allmänt roligt ^^Blir några kartonger godis från GTB till henne :)Pusshaj

Av Louise Cato - 21 februari 2012 11:56

Jupp, årets andra tävling avklarad. Och även den första rosetten för året togs hem denna helgen ! :D

Vickan e grym! Var på hemma klubben - ÅPK, och banan var teknisk med mycket knepiga svängar, enligt mig. Fram ridningen var inte den bästa, men med is, regn och snö, så förväntar man ju sig inte det bästa heller. Hon gick iaf super och var jätte lyhörd, ingen seg ponny där inte ^^ Framhoppningen var ganska hal, så man våga inte ta några snävare svängar på hinderna. Sen inne på banan gick hon klockrent! jätte fin galopp från början hade hon! Sen till fyran, en kombinatin kände jag hur hon bara la av och jag har lixom... en liten tidens att ryta till då ^^ Hihi, så hon hoppade i ren förskräckelse, och sen var det full rulle igen, vet inte vad som hände där, men hon hopppade iaf ^^

Omhoppningen var lite trixig, gick banan och planerade några korta svängar. men eftersom att jag inte fått fram henne så bra på framridningen så var det mer dem långa vägarna och fullt ös som gälde. Och vad den ponnyn älskar det! Ja, detta ledde iaf till en tredjeplats!! Och jag är SÅ nöjd med henne!! :D


Sen andra klassen var hon lika fin, fast på första hindret så hoppade hon fint, men blev alledes för lång, så hon rev. Hon brukar aldrig riva, bara om det blir fel, så det var lite skumt, men sånt händer. Ökade på lite sen, så det blev ändå en ganska bra runda. Nöjd iaf :D


Nu idag ska jag städa och kanske träna för Torun, får se hur det blir :D har snöat mer inatt.. inte skoj.. Ska iaf smsa grannen o fråga om hans barn vill komma och åka pulka efter Vinni. Hon tycker att det är skoj, jag väger för mkt nu, så jag kan inte åka, så varför skulle inte dem kunna göra det ist? :D 

Om det inte blir så, så ska jag nog ta och trickträna lite mer med henne, eller bara gå en runda och mysa med henne :D

Visste ni att nu kan hon både vacker hov från ryggen och.. *trum virvel.. * BUGA!  Med ryttare på :D Suuuuuper fin pownnniiii! :D


Jaja, ska ut o ge dem varsen apelsin nu, får akta fingrarna så inte dem åker när dem slänger i sej det :D


Puss


   

Av Louise Cato - 17 februari 2012 20:43

Tjoooo på er :)


Rapport sen senast jag skrev ^^ Hoppträna Vickan i onsdags, och hon var verkligen jätte possitiv och tyckte att det var jätte kul! Hoppade ur alla konstiga vinklar o bocka lite osså, knas ponny ;)

Vi tränade på lite mer höjd denna gången, och på en bana som var på MSv svårighet, så det var sjukt tekniskt! Men Vickan flög över 1.10 hinder utan att tveka, så nu är vi pågång igen! Watch out!! :D


Sen idag så kondition tränade vi båda, jag var lika slut som hon var xD Haha, var ute i över en och en halvtimme, men det var bara skönt. Hade studiedag idag så det var najjs :D

Tränade ganska mycket på att länga och korta henne, men formen,, VOILÁ!!! Behövde inte göra någonting! Hon bara gick där, perfekt! Tittade på skuggan bredvid och hennes lodplan låg där det skulle, jätte nöjd med henne!


Sen lilla Vinni bus, tog och gav henne en ordentlig rykt, och svansen tog som vanligt minst en kvart att göra i ordning.. hon lyckas alltid trassla ihop den och 1kg sågspån i den.. random..

Tog ut henne i hagen i grimma och longeringslina + pekpinne. Silken liten foto modell hon har! :D

Synd bara att antingen var hon så taggad av morötterna i min ficka så hon vägrade stå stilla, eller så var öronen bak bara för att jag grälade på henne. Underbar pownnii :D

Sen släppte jag henne och lät henne busa runt o springa efter mej, fick ett par super bilder på henne :D


Släppte sedan ut Vickan så hon kunde rulla sig utan täcke i snön, känns rättvist mot dem att få rulla sig utan täcke så dem inte känner sig instängda xD Som de njöt!

Sen åkte täcket på igen och modevisningen var slut ^^ Hehe, han busa lite med Vinni o trickträna henne osså. Hon var jätte fin. Kan sitta på henne nu och bara nudda henne vid bogen så gör hon vacker hov. Ska snart utveckla det till spansk skritt. Några förslag? hon kan backa nu osså utan grimma eller någonting när jag sitter på henne. Göllig ponni ;D


Så nu e jag skit trött, vilket betyder att jag sitter och lyssnar på skit musik xD Jag menar, vem lyssnar på jul sånger i febuari, eller lyssnar på franska låtar när jag hatar det! och vem står och dansar framför datan till ketchup sången.. Jo!!! Det gör trötta lilla jag ^^


Borde gå o lägga mej ;) Pusss på alla er :D

   

Av Louise Cato - 14 februari 2012 19:42

Yes, FLM.. palla lixom?

Hade migrän igår o somnade kl 4 på eftermiddagen, sov sen till kl 8.. där efter var det bara att vänta ut natten.. 20 över 5, var sissta gången jag tittade på klockan innan ja somnade igen.. Vaknar, o e skit trött.. ja menar konstigt? ;)

Haha nee, men skolan har varit rätt okej.. fast sissta lektionen.. man blir bara så besviken.. varför kan ingen älska mig för den jag är?  Istället ska folk trycka ner en. men wtf? Palla bry sig om dem.. dem har inte friheten som jag har..


Ponnyn har gått så sjukt bra!! just nu är hon på topp!! Jätte nöjd med henne!

i torsdags hopptränade jag, hoppade typ bara ett 60 hinder vid B med markbom framför och bakom. Så sjukt svårt ! xD Haha, Vickan bara " yay! Hinder, vi hoppar allting i ett hopp! " Knas ponny ;) Tillslut kunde vi komma över det rakt och stabilt utan att min lilla huligan bytade galopp i språnget, och när man vill att hon ska byta så bara spurtar hon iväg xD

Kan inte bara mer än att skratta åt henne ^^ Sådan underbar personlighet har hon :D

Sen tränade jag dressyr i söndags, och hon var jätte fin, + i kanten till den underbara lilla ponnin ;)

Tränar just nu på att hon ska kunna sammla upp sig i alla gångarter och att sedan kunna öka och reglera henne där emellan utan att jag ska bli för hård i handen och vilja 'stoppa' henne istället för att mjukt stoppa upp henne. Men hon gick jätte bra! Sen har vi börjat med att hon ska få in bakbenen jätte mycket mer och att hennes rygg och bakdel lyfts ännu mer när hon går iform.

Kul att träna när det går så toppen.


Red henne idag också, och jag red henne ganska mycket dressyr. Och hon var jätte possitiv! Jätte kul!

Lät henne galoppera på lite längre tyglar på en sträcka, och istället för att öka så sänkte hon sig ner och gick med höjd rygg, precis som vi tränat på :D

Finsate ponnyn ^^


Snart kommer det lite mer info vad jag gör på datan när jag väl är inne. :D Så håll utkik

OCH headern... det kommer ^^ hehe..


Puss Louise

Ovido - Quiz & Flashcards