Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

Fin fin ponni ^^

Av Louise Cato - 21 februari 2012 11:56

Jupp, årets andra tävling avklarad. Och även den första rosetten för året togs hem denna helgen ! :D

Vickan e grym! Var på hemma klubben - ÅPK, och banan var teknisk med mycket knepiga svängar, enligt mig. Fram ridningen var inte den bästa, men med is, regn och snö, så förväntar man ju sig inte det bästa heller. Hon gick iaf super och var jätte lyhörd, ingen seg ponny där inte ^^ Framhoppningen var ganska hal, så man våga inte ta några snävare svängar på hinderna. Sen inne på banan gick hon klockrent! jätte fin galopp från början hade hon! Sen till fyran, en kombinatin kände jag hur hon bara la av och jag har lixom... en liten tidens att ryta till då ^^ Hihi, så hon hoppade i ren förskräckelse, och sen var det full rulle igen, vet inte vad som hände där, men hon hopppade iaf ^^

Omhoppningen var lite trixig, gick banan och planerade några korta svängar. men eftersom att jag inte fått fram henne så bra på framridningen så var det mer dem långa vägarna och fullt ös som gälde. Och vad den ponnyn älskar det! Ja, detta ledde iaf till en tredjeplats!! Och jag är SÅ nöjd med henne!! :D


Sen andra klassen var hon lika fin, fast på första hindret så hoppade hon fint, men blev alledes för lång, så hon rev. Hon brukar aldrig riva, bara om det blir fel, så det var lite skumt, men sånt händer. Ökade på lite sen, så det blev ändå en ganska bra runda. Nöjd iaf :D


Nu idag ska jag städa och kanske träna för Torun, får se hur det blir :D har snöat mer inatt.. inte skoj.. Ska iaf smsa grannen o fråga om hans barn vill komma och åka pulka efter Vinni. Hon tycker att det är skoj, jag väger för mkt nu, så jag kan inte åka, så varför skulle inte dem kunna göra det ist? :D 

Om det inte blir så, så ska jag nog ta och trickträna lite mer med henne, eller bara gå en runda och mysa med henne :D

Visste ni att nu kan hon både vacker hov från ryggen och.. *trum virvel.. * BUGA!  Med ryttare på :D Suuuuuper fin pownnniiii! :D


Jaja, ska ut o ge dem varsen apelsin nu, får akta fingrarna så inte dem åker när dem slänger i sej det :D


Puss


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Cato - 8 juli 2012 21:59

Tycker faktiskt att ni kan ta och kolla in detta^^   Gilla: http://www.facebook.com/#!/Doyouevencare   Prenumerera: http://www.youtube.com/user/doyouevencaremusic?feature=results_main   Soundcloud: http://soundcloud.com/doyouevencare   ...

Av Louise Cato - 8 juli 2012 21:42

Yesyes, måste ju faktiskt ladda upp några bilder sen jag var i England - Torquay. När jag var där uppskattade jag inte allt, men nu i efterhand, jädrar vad kul vi hade! Absolut minnen för livet, och saknar alla så sjukt mkt :/   Ni som bara ser p...

Av Louise Cato - 4 juni 2012 21:42

Vet ni vad? Jag har tröttnat på att blogga helt för tillfället :/ Känner ingen anledning till att blogga när ändå ingen läser eller bryr sig om det man skriver.. Så får se om jag börjar att starta upp i sommar igen.. kommer kanske ngn inlägg då och d...

Av Louise Cato - 18 maj 2012 19:40

Har nyss kommit hem efter att ha varit nere i byn på Örkelljunga dagarna med Emelie.  Rätt chill där nere, perfekt för att flumma rundor :)   Iaf, var med Jonte i morse och kolla på när han städade, rättså skoj att sitta o klaga på hur dåligt han...

Av Louise Cato - 17 maj 2012 22:45

Yeah, tänk er själva att bara få kunna chilla en hel kväll utan att behöva tänka på någonting?! :D Helt underbart, speciellt när man sitter med en Coca cola Vanilj och en Ben och Jerry glass bredvid sig.. nom nom^^ Brukar inte tjcoka mig så mkt fak...

Ovido - Quiz & Flashcards