Alla inlägg under december 2011

Av Louise Cato - 31 december 2011 20:32

Hej hej bloggen o alla söta små läsare ;)


Nu är det inte långt kvar,  bara några timmar innan det är 2012! Sjukt konstigt det känns att skriva det ;) Hehe, får väl se om jorden gårunder nu i natt ;) Scaary :)


Orkade inte att skriva igår efter träningen hur det gick. Men Vickan gick så himmla bra! Tränade i Helsingborgs stooora ridhus. Och varken jag eller Vickan har varit där innan. Började inte så bra eftersom att jag och Emelie red vilse.. hehe.. fail..

Jaja, sen hade dem jätte stora hinderstöd o infångare. Ett hinder var som ett stort vikingskepp, så skulle vi trava förbi det. O Vickan bara "huuu va läskigt " xD Haha, så hon bara tvärnita o bara sto o glodde på det. Knäppis. Sen när vi skulle börja att hoppa så var hon fantastisk!

Hoppade jätte fint o längde perfect o hoppa av i rätt tid. Verkligen super. I slutet hoppa vi en 105-110 bana, o det kändes inte ens höggt! Super skönt, sen drog Vickan lite till vänster på ett plank så det rev hon, men vi tog om det sträckan o då blev det jätte fint. Avslutade sedan på viking skeppet. O ja ville att Vickan skulle hoppa av lite tidigare. Och OM hon gjorde!! Hon längde så sjukt fint!! underbar ponni där asså! :'D


Sen idag så red jag bara en skritt tur så att musklerna skulle komma igång. Blir sissta ridturen nu på två veckor. Ska till Afrika två veckor nu, ska väl bli skoj. Men kommer sakna ponnierna jäääte mycket.. inte fullt så najjs heller att man missar trettonspelen nu när hon är så grymt fin.. Men Emelie kommer o rider henne och dem som ska bo i huset de veckorna vi är borta ska också ta hand om dem, så det blir nog bra.

Så därför är det inte säkert att jag bloggar på ett tag nu, jätte surt ju men det får gå!


Jaja, som sagt, snart är himmlen färglad med raketer ^^ Fiiint ;) Dax för nyårs löften också! Har tappat bort min lista sen förra året men jag vet att  dem alla är uppfylda så de e ju awsome :D Asså inte nyårslöften, men mål under 2012 xD


Årets mål ser väl ut så här ungefär :D


Nolla LA

Placera oss i LA

Starta LA i dressyr

Placera i LC-LB:1

Vinna LB-LB+5


Om det går sjukt bra så e det att också debutera MSV B!


Sen med Vinni så är det nog bara att lära henne lite mer trick, stegra e målet :D


Jaa, men ni får ha ETT GOTT NYTT ÅR o ett bra 2012 :D

 

Av Louise Cato - 29 december 2011 21:50

Yaaay, äntligen tänker ni ;)


 

Ja, måste börja med att hissa Kingslands nya mössa! Totalt förälskad i den! Sjukt att där e pälsboll på den, men älskar den ändå ^^ Står på önskelistan ;) Diggar de bruna :D Men den svarta e osså nom nom ! :D



  

 


O sen fullständigt DISSAR jag detta tränset från Dion tränsen! Kan inte tycka att de är snygga xD Man kan inte byta pannband, visst, den avbelastar nacken, men ska hästen gå i form så känns det knepigt att ändå ha det såhär..


Jaja, men ni ska veta att det jag skriver är enligt mig, ta inte illa vid er om ni inte tycker likadant!


Hiss (y)

 

Diss (n)

 

Av Louise Cato - 29 december 2011 21:44

Chooo bloggeeen xD Haha random ja e.. O.o


Aja, gick upp grymt tidigt idag o red ut med Joel. Så grymt pigg han va! Awsome asså! Han bara drog på som in i! Och Typen bara sprang fortare o fortare medans Joel hängde på, gött asså :D


Sen red vi mina huliganer. Vinni har inga skor så där det var asfalt var det sjukt svårt för henne att gå, så vi ledde henne där. Hinner inte blogga mer, men sänger in att jag ska träna kl 7 imon kväll i Helsingborg för Jenny Arvidsson inför 13spelen, ska bli fede najjs :D


Ha de gött allehopa ;)

 

Av Louise Cato - 28 december 2011 22:18

Cha cha allihopa ;)

Har inte hunnit blogga nu på ett par dag, men Vickan har varit super i dressyren dessa dagarna. Hon har varit jätte lydig o lyssnar så mycket bättre på mig! Förvänd galopp, inga som helst problem, så himmla fin har hon varit! Tränade idag för Torun o hon sa att snart ska jag kunna rida LA pogram :D

Var borta med Vinni i padocken när det var mörkt o tränade lite frihets dressyr med henne. Hon var så fin hon osså! har inte gjort det på jätte länge och hon följde efter jätte bra o va jätte lyhörd :D

Sen har hon aldrig sett eller träffat grannens islänningar som går i hagen bredvid. O jag trodde att hon skulle skita fullständigt i mig och bara gå o bitcha sig mot dem, men istället följde hon mig som en valp o tittade inte ens på dem. Cool e den ponnin ;) Trickträna henne sen också, så nu kan hon puss, vacker hov, slå, buga på olika sätt. Ska testa att få henne att stegra snart, o att från att slå till spansk skritt, tror faktiskt att hon kan de eftersom att hon även lyssnar på komandona från ryggen osså. Sen bara knacka jag henne på bringan, så backa hon. Så det är väl det nya projektet att få henne att förstå det mer :D

Ska verkligen fota snart så de kommer bilder :D


Nu sitter jag hemma hoss Emelie o lyssnar på när hon spelar, sjukt bra e hon! :D

Ska sova här o gå upp tidigt imon så vi kan rida hennes hästar, förmodligen bytar vi så då rider jag två hästar, sen drar vi hem till mig o rider Vickan o Vinni. Så antagligen blir det 4 ponnier imon, kommer nog att få ont i häcken, o få sitta på kudde ;) Men skoj ska det bli :D


Sen på söndag åker jag och familjen till Afrika och stannar där två veckor, ska bli så skoj, men samtidigt kommer jag inte att kunna hålla igång Vickan o ja missar trettonspelen.. inte fullt så kul.. men men..


Sorry för att hiss och diss ente kommit, men har haft sjukt mycket nu, o ja har inte känt för att skriva om det..


Aja, nu ska jag ta några plastägg o förklara krig mot Emelie (Igen) genom att göra ett bakhåll  xD Låter fel... men men xD Haha


Puss hej alla sötnowsar / Louise


Av Louise Cato - 26 december 2011 23:29

Hej allihopa..

Red tidgt i morse med Julia. Vickan var fin, stel så jag fick böja henne jätte mycket! Nästan lite jobbigt, men det gav resultat. Och ponnin gick igenom vatten frivilligt! :D Hehe, normal ponni har ja asså ;)


Va sen hos mammas släkt och åt där.. skojigt skojigt..

Kvällen har spenderats med vår underbara hund Chip..

Han är så gammal nu så vi ska nog ta bort honom inom de närmsta dagarna.. Känns rent ut sagt skit..

Den hunden har varit med mig sen jag var tre år, och att mista en vän som man haft i 12år.. det gör så sjukt ont..

Men han får det bättre där uppe bland stjärnorna.. Kommer alltid att älska honom <3


Ska fixa hiss och diss i kväll, så får jag något annat att tänka på :)

Men en sak tycker ajg att ni e dåliga med, KOMENTERA!! :D

 

Av Louise Cato - 24 december 2011 22:54

Cha cha!!

GOD JUL ALLIHOPA!!!! :D


Dagen har varit fett najjs :D Uppe tidigt imorse o red Vickan en runda. Skulle igentligen ridit dressyr, men palla inte ^^

Hihi, aja, det regnade iaf jätte mycket o jag var inte på humör att få henne så bra. Men krävde att hon skulle jobba jätte mycket i skritten. Så till slut med hjälp av öppnor, slutor och skenkelvikningar så släppte det :D


Firade jul hoss farmor o farfar. Gött med mat där asså :D

Julklapparna va najjs i år :D Dock inget pannband, men fick pengar så det ska jag köpa själv :D Blev lite saker :


Kudde till mitt nya rumm

Örhängen

Pengar

Lakan

Typ 'skönhets' produkter xD

Plattång från remington

godis

och en TATTINI jacka ^^'' ska tävla i den :D Super nöjd :D


Så nu ska jag bara slappa resten av kvällen + att jag ska leta efter bilder :D

Eftersom att jag ska göra nada imorgon så ska jag pilla lite med youtube o fixa fram en vidoe med mig o Vinni o vår tid tsm! Ska även fota jätte mycket, har redan planerat, bilder kommer upp.. tror jag ;)


Hehe, ska igentligen till Julottan i morgon.. men pallar seriöst ente.. men vi får se :D


Jusse , gjorde julmat åt hästarna! De ÄLSKADE det! :)

Blev knäcke bröd med massor av morötter, äpplen, clementiner och blandat havregryn, salsamix, socker och sirap. hehe, fast Vickan blev rädd för maten först när jag kom in med det i boxen.. Random häst det där asså xD Haha, ska fixa hiss o diss snart så håll utkik ;)

 

Av Louise Cato - 23 december 2011 21:45

Hej hopp alla glada julnissar ;) Hihihi, känns inte som om att det är Julafton i morgon.. Lite tråkigt..

Saknar snön, men det blir verkligen en grön jul iår.. jaja.. fast julklapparna e frestande så får väl fira ändå ;)


Sen måste jag bara skryta lite om min ponny, som är så himmla duktig! Hon gick förbi grisarna idag! Så sjukt glad över det! Hon stegrade sig knappt, stannade en gång o ja bara satt där så reste hon framhovarna lätt o sedan var det bara rakt förbi de stora bestarna :D Hon bara fnös o spände sig, sen var det inte mer med det! Det har tagit två år att ta henne förbi där utan 'draghjälp' Super duktig pownnii! Så gissa vem som fick morötter sen ;) Hehe


Sen skulle vi till en granne o lämna någon blomma. Så jag tog med Vinni. Eftersom att de skoddes igår o hennes skor åkte av så ville jag inte rida. Men jag tricktränar ju henne, så kom jag på att för något år sedan så lärde jag henne att slå med benen på komando där jag satt på ryggen. Och hon kom ihåg det! Hehe, blev då en till som fick mörötter :D


Väl uppe hoss grannen fick hon clementin... den försvann fort xD Min ponny äter allt.. nästan.. hehe

Så inom ridningen har det varit en lyckad dag, förutom att Vickan gick o la sig i lerigaste delen av hagen o rullade sig.. inte fullt så najjs..


Sen hade jag tänkt att börja "Hissa och Dissa"  här på bloggen på riktigt :D De ska väl bli skoj? *alla jublar*

Hehe... aja, tänkte köra en nu innom kort :D

Har ni något som ni tycker att jag ska skriva om? har funderat på en frågestund sen osså, får se hur det blir med det :D


Glömm inte att tipsa andra om bloggen, statistiken ska HÖJAS nu under julen ^^

Söt bild på söt pownnii     

Av Louise Cato - 22 december 2011 23:48

Hellu alla söta människor :D

Igår var det sista dagen i skolan detta året. Så skönt asså!! ;D

Sen var kanske inte betygen de bästa som jag önskat.. de jag trodde att jag låg bra i låg jag lite under i, men de jag inte trodde att jag kunde låg jag högre xD Skuuumt ...

Jaja, jätte nöjd med mina B framförallt i Bild och Biologi.


Efter skolan blev det en tur till Väla.. igen ;) Blev en julklapp till mamma o sen fixade vi håret där inne när vi ändå var där. MEN ÅK ALDRIG DIT!! Det suger!! Dem var inte alls bra, resultatet blev ju bra, men inte sättet de jobbade på..

Men håret klipptes och nu är jag börkblond istället för mörsk brunett ;D Det gillas ;)

Åkte hem o gjorde världens fulaste pepparkaks hus.. som vanligt xD Haha, random tradition där asså xD


Ingen ridning då som ni nog fattar :D

O ingen idag heller. Hovslagaren va här o fixa ponnyerna. Vickan verkades o fick nya skor på alla medans Vinni nu får va utan skor då Julia inte verkar vilja rida henne mer, och jag ska iväg på semester o sen börjar skolan igen så det är nog skönast för både henne och mig.


Drog en runda bort till mormor och morfar sen.. gött med frukost halv tre på dagen ;)


Sen nu sitter jag här o redigerar bilder ;) najjs asså :D

Sen fick jag årets bästa julkapp igår.. vet att det är det finaste jag kommer att få iår. Ett par strumpor från Kina och Elise. Det kanske inte låter som något märkvärdigt, men det betyder så sjukt mycket! Saknar henne så otroligt mycket...


Hade tänkt börja med " Hiss " och " Diss " här på bloggen :D Vad tycker ni om det? En bra ide eller ? :D

Kommer några av mina favvo bilder på ponnisarna :D


 

             

Ovido - Quiz & Flashcards