Alla inlägg under augusti 2011

Av Louise Cato - 22 augusti 2011 20:38

Helluu, sorry för att det varit så dålig uppdatering på bloggen den senaste tiden. Det har varit så mycket på gång.


Kan börja med att mina underbara ponnys är så sjukt mysiga och roliga!

I torsdags var vi på Gekås, Ullared. Det blev mest kläder då jag inte behövde så mycket häst saker. Det blev ett longerings spö till Vickan ( Inte jätte bra att springa bakom henne och få henne i galopp ) och lite häst godis. Ett kilo kraft med morotssmak. Ponnisarna ÄLSKAR det! när jag skramlar lite med kartongen och springer iväg i hagen brallar Vickan och den gamla 21 åringen efter! Det är så skönt att de följer efter mig, även om det blev lite nära med bakbenen så var det skoj att de verkligen ville busa med mig!


Det har hänt mycket sen jag skrev sist jag skev, har tävlat i Harpling den 13/8.

Det blev regional LC och LB. I LC lät det som hon rev, så jag la en volt innan jag såg att det låg kvar, så jag var sju sekunder efter med den volten. Sen rev hon ett i omhoppningen, men ändå hade vi samma tid som vinnaren. Om jag inte ridit fel hade jag vunnit klassen med 7sek! Riktigt dumt av mig, fortfarande så sur på mig själv.. Sen i LB stannade hon på ett i grunden, kombinationen. men det är min svaga sida, så det måste vi träna mer på. Ändå nöjd med henne den helgen.

Sen denna helgen har jag tävlat i dressyr, Osbyorten. Det gick inte alls så bra som jag kände det. I LB:O gick hon jätte fint, men det tyckte inte dommaren xD mend et blev ändå en andra plats med min lilla älskling. Även om det var stor skilnaden mellan mig och vinnaren så är jagg ganska nöjd. Lite synd att det bara var en placering ;P

Sen i LB:1 gick det sådär.  Inte så nöjd med denb ritten. Men det får bli mer och mer träning. :D


Skola i morgon.. Inte kul.. Så jag red båda ponnierna i dag. De var lika underbara som vanligt.

Red ut med Ida och Rasse, eftersom att Vickan brunstar ( Känns som om han alltid gör det -.- ) Så var båda hästarna ganska intresserade av varandra och tramsade xD Ändå lite skoj ;) Hoppade Vickan över 5 hinder i skogen, sen tog jag ut Vinni också en runda. Saknar verkligen att få tävla med henne, hon är mitt allt. Idag var hon inte så pigg som hon brukar, så det var skönt. Hoppade lite med henne också. Underbar känsla att bara kunna känna att jag verkligen kan lita på henne att hon tar mig över andra sidan hindret. När man blir ett med sin häst, de är de stunderna i mitt liv som jag alltid älskar! De ska få vara ute i natt och äta sig feta och runda om sina små magar.. eller små och små xD


Kramar från mig och mina små älsklingar som jag ska kämpa med nu även om skolan börjar och betygen kommer..



 

Presentation


Hellu
Följ mitt ponni ryttare liv när jag tränar och tävlar mina ponnis ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards