Alla inlägg under september 2011

Av Louise Cato - 30 september 2011 23:15

Heeej alla människor :D

Skolan var så dryg idag asså, de e så sjukt jobbigt! Men skönt att det är helg nu..

Men den är ju inte lungt bara för att man har 2 fria skoldagar ;)

Emelie kom hit i eftermiddags så tog vi ut ponnysarna på en normal lång runda så Vinni inte skulle bli jätte trött. Men den ponnyn har gjort såna framsteg under denna sommaren! Nu kan hon skritta efter att man rejsat med henne ( Villket betyder att hon är 10 m framför Vickan ) Hon jobbade jätte fint och gick i form i skritten, sen i trav /galopp kan jag rent utav nästan skita i det, då e lilla mulen i luften ;)


Det var en härlig ridtur, Emelie red Vickan hela rundan. Och hon var jätte pigg. Så de blev nog lite svettiga båda två ;)

Vickan behöver verkligen en dejt med klippmaskinen ;)

Mockade och gjorde hästarna klara och släppte ut den, underbart väder asså! :D

Nu ska vi gå och 'lägga' oss, fast har en känsla av att det inte kommer att gå så bra ;)


 

Av Louise Cato - 28 september 2011 22:00

Rubriken talar för sig själv, jag måste skärpa mig med bloggandet xD

En possitiv sak är att datan har börjat kunna ladda upp bilder igen, mycket roligare då.


Tja.. vad har hänt sen jag senast skrev? Vickan har gått super, hon arbetar riktigt bra för mig nu. Även om hon brunstat denna veckan. Jag tränade för Jenny Arvidsson igår.

Det gick jätte bra, en svår bana enligt mig, men Vickan var smidig och lyckades göra det bästa av situationen. Fast i slutet var hon så trött att hon stannade två gånger, men det var helt och hållet mina fel, jag höll inte igång galoppen. Måste verkligen träna på det.

Men det märks att man haft en liten busig c-ponny som lärt en att sitta kvar, för jag var nära på att få göra tårta ;)


Just de, glömde skriva att vi var i Ängelholm förra helgen och hoppade två reg LB.

Första klassen gick det sådär på framridningen, vissa ponny mammor asså... -.-

Antingen ska hinderna ligga på 60cm eller på 120. Inte skoj.. 

Men inne på banan gick det super. Hon hoppade verkligen fint och det blev omhoppning.

Jätte klurig bana, det fanns alternativ överallt, antingen nästan omöjliga skit svåra snäva svängar eller lååånga dryga. Chansade på de snäva och vi knep första platsen!!

Fast sen var där också en blomma i omhoppningen som skulle till 100% äta upp henne, så ett hinder hoppade vi diagonalt för att vi kom helt fel på det när blomman 'atackerade'. Hon är för underbar ;)


Ska verkligen skärpa mig med bloggandet nu ;)


 



  Bild sen allsvenskan omgång 1

Louise N, Emma, Evelina, Vendela, Sofie, Linn, Bästa Vickan, Jag och Tilda

Och Åsa, lagledare :D

Av Louise Cato - 18 september 2011 12:00

Då var det allsvenskan div 2 i dag. Kan kan inget annat än buga för vickan. Hon hoppade förklassen fint, lite okonsentrerad. Grunden i allsvenskan nollade 6 st av 8. Jätte bra! :)Sen i omhoppningen så nollade 7 av 8, villket tog oss till en delad första plats.Vickan var jätte fin och hon stressade inte iväg när jag släppte efter. Sen startade jag sisst av alla i dag, jag är helt koncentrerad när jag rider, så jag hör bara vickan när hon galopperar. efteråt frågade de andra om jag inte blev störd när de andra klubbarna stampade i golvet för att störa vickan framför hinderna. Men hon verkade ju inte bry sig, men sjukt dåligt att man inte kan vara dålig förlorare ;) hihijaja super nöjd med henne iaf :Dkramar från lilla mig ;)

Av Louise Cato - 9 september 2011 23:10

Heeej, nu skriver jag lite här igen, sjukt dålig uppdatering har jag, men då har jag ju lite mer att skriva om ;)


Kan väl börja med att min ponnis är BÄST! :D

Tävlade med Vickan i Munka den 27/8  = Vinst i LC och 8 fel i LB. Helt och hållet mitt fel. hade jätte dålig fart mot ettan så det rev vi, sen var det lite nerförbacke mot 4'an så jag fick inte igen henne ordentligt så det gick förfort. men hon var klok nog och stanna, tror att det kunde gått illa annars.

Men hon gick fint den helgen, sen var vi i väg i Ödåkra på clear round LC:2. Red för Eva Andersson. Gick hyfsat. Blev lite nervös, för jag har tränat för henne innan ;)

Men ponnyn lyssnade, och hon hade inte rodeo vid dommar bordet, bara spände sig lite. Stooor förändring sen jag fick henne.


Jaa, och Vinni? Hon e för sööt :D Longerar henne väldigt mycket så hon får röra på sig och busar lite med henne. Hon tycker att de e super! :D För någon vecka sen satte jag upp ett hinder som jag hoppade på volt. I slutet satte jag upp det på 85-90cm. Hon hoppade super fint i båda varven en gång. Sen skulle jag rida hem och skrittade mot det för att hoppa av framför och ta undan hindret. Två steg innan känner jag bara hur hon börjar bjuda. Och vips så var vi på andra sidan hindret. Det är LB hinder för henne och hon hoppade det i skritt/stillastående!! Har inte hoppat så höggt på över ett år nästan. Så hon älskar det verkligen.


Men har tagit beslutet att ha medryttare på henne så hon komer igång mer, hon är så pigg för att vara 21 och älskar att ta små rundor i skogen. Vet du någon som skulle kunna vilja ta hand om henne någon dag i veckan så hör av dig i gästboken ;)


Idag var Vickan ganska svår att rida, men efter mycket volter och serpentiner gav hon efter mer och mer och till slut gick hon stadigt på tyglen. tränade sedan väldigt mycket skänkelvikningar i båda varven. Både i skritt , trav och galopp. Galoppen gick super så där får hon ett + :)


Hihi, sen har hon börjat tramsa i stallgången. När jag går in i sadelkammaren så när hon inte ser min så små reser hon sig. Men när jag går ut igen står hon som ett ljus. Knäppa lilla underbaring :D

Hade tänkt debutera LA nu om en månad ca, men jag annmälde mig till allsvenskan div 2 och kom med. Super kul, alla är så skojiga från vår klubb, och alla så duktiga. Så första omgången e den 18, nu nästa helg. Jag och Vickan e laddade . Hihi ;)

Men efter allsvenskan blir det LA. De e mitt mål nu under 2011.


För er som vill följa mig lite på tävlingar nu så är jag annmäld till:

Åsbo RF - Hoppning -  18/9 - LC och LC      ( Allsvenskan )

Ängelholm RF - Hoppning - 25/9 - Reg LB och LB

Åstorp RF - Hoppning - 2/10 - LC och LC     ( Allsvenskan )

Perstorp RF - Hoppning - 2/10 - Reg LB och LB+5

( Kommer jag med i den omgången i allsvenskan tar jag Åstorp, annars blir det Perstorp )

Viarp RF -  Hoppning - 23/10 -  LC och LB      ( Allsvenskan )

Åsbo Ponnyklubb - Dressyr - 23/10 - ?

( Samma här, kommer jag med i laget blir det hoppning )

Perstorp RF- 29/10 - reg LB och eventuelt LA :D


Jaa, de var väl allt för mig :) Sorry för att jag inte kan ladda upp bilder, hatar internett världen.. -.-

Skriv gärna i Gästboken ;)


Puss och Kram ;)

Presentation


Hellu
Följ mitt ponni ryttare liv när jag tränar och tävlar mina ponnis ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards