Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Kudde??

Av Louise Cato - 28 december 2011 22:18

Cha cha allihopa ;)

Har inte hunnit blogga nu på ett par dag, men Vickan har varit super i dressyren dessa dagarna. Hon har varit jätte lydig o lyssnar så mycket bättre på mig! Förvänd galopp, inga som helst problem, så himmla fin har hon varit! Tränade idag för Torun o hon sa att snart ska jag kunna rida LA pogram :D

Var borta med Vinni i padocken när det var mörkt o tränade lite frihets dressyr med henne. Hon var så fin hon osså! har inte gjort det på jätte länge och hon följde efter jätte bra o va jätte lyhörd :D

Sen har hon aldrig sett eller träffat grannens islänningar som går i hagen bredvid. O jag trodde att hon skulle skita fullständigt i mig och bara gå o bitcha sig mot dem, men istället följde hon mig som en valp o tittade inte ens på dem. Cool e den ponnin ;) Trickträna henne sen också, så nu kan hon puss, vacker hov, slå, buga på olika sätt. Ska testa att få henne att stegra snart, o att från att slå till spansk skritt, tror faktiskt att hon kan de eftersom att hon även lyssnar på komandona från ryggen osså. Sen bara knacka jag henne på bringan, så backa hon. Så det är väl det nya projektet att få henne att förstå det mer :D

Ska verkligen fota snart så de kommer bilder :D


Nu sitter jag hemma hoss Emelie o lyssnar på när hon spelar, sjukt bra e hon! :D

Ska sova här o gå upp tidigt imon så vi kan rida hennes hästar, förmodligen bytar vi så då rider jag två hästar, sen drar vi hem till mig o rider Vickan o Vinni. Så antagligen blir det 4 ponnier imon, kommer nog att få ont i häcken, o få sitta på kudde ;) Men skoj ska det bli :D


Sen på söndag åker jag och familjen till Afrika och stannar där två veckor, ska bli så skoj, men samtidigt kommer jag inte att kunna hålla igång Vickan o ja missar trettonspelen.. inte fullt så kul.. men men..


Sorry för att hiss och diss ente kommit, men har haft sjukt mycket nu, o ja har inte känt för att skriva om det..


Aja, nu ska jag ta några plastägg o förklara krig mot Emelie (Igen) genom att göra ett bakhåll  xD Låter fel... men men xD Haha


Puss hej alla sötnowsar / Louise


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Cato - 8 juli 2012 21:59

Tycker faktiskt att ni kan ta och kolla in detta^^   Gilla: http://www.facebook.com/#!/Doyouevencare   Prenumerera: http://www.youtube.com/user/doyouevencaremusic?feature=results_main   Soundcloud: http://soundcloud.com/doyouevencare   ...

Av Louise Cato - 8 juli 2012 21:42

Yesyes, måste ju faktiskt ladda upp några bilder sen jag var i England - Torquay. När jag var där uppskattade jag inte allt, men nu i efterhand, jädrar vad kul vi hade! Absolut minnen för livet, och saknar alla så sjukt mkt :/   Ni som bara ser p...

Av Louise Cato - 4 juni 2012 21:42

Vet ni vad? Jag har tröttnat på att blogga helt för tillfället :/ Känner ingen anledning till att blogga när ändå ingen läser eller bryr sig om det man skriver.. Så får se om jag börjar att starta upp i sommar igen.. kommer kanske ngn inlägg då och d...

Av Louise Cato - 18 maj 2012 19:40

Har nyss kommit hem efter att ha varit nere i byn på Örkelljunga dagarna med Emelie.  Rätt chill där nere, perfekt för att flumma rundor :)   Iaf, var med Jonte i morse och kolla på när han städade, rättså skoj att sitta o klaga på hur dåligt han...

Av Louise Cato - 17 maj 2012 22:45

Yeah, tänk er själva att bara få kunna chilla en hel kväll utan att behöva tänka på någonting?! :D Helt underbart, speciellt när man sitter med en Coca cola Vanilj och en Ben och Jerry glass bredvid sig.. nom nom^^ Brukar inte tjcoka mig så mkt fak...

Ovido - Quiz & Flashcards