Alla inlägg under februari 2012

Av Louise Cato - 8 februari 2012 20:05

Jaa, asså känns lite skumt att jag antingen har för mycket att göra, eller glömmer att blogga.. Men just nu har jag inte alls orkat att blogga.. Allt e jätte jobbigt nu... ;P


Började med att vi var o provred Satin Dolly igen = blåmärken på hela rumpahn, och utsikt på ponnyn från marken.. Det funkade inte alls.. Jätte synd, men hoppas att hon får en ny liten tävlings pilot som hon inte bockar av ;)


Sen har Vickan o jag varit i Flyinge nu i helgen, och Vickan bara blöööö -.-

I första klassen han jag inte rida fram så att det var mitt eget fel att det blev som det blev. Jag kom inte in i ridningen o Vickan blev osäker och stannade på ett, och sen hoppade underbaringen jätte konstigt på ett hinder så jag kom snett. Känndes bättre att lägga en volt och bli utesluten än att vi skulle komma fel på nästa hinder som kom ganska snabbt.. Så helt och hållet mitt fel..

Sen i andra.. ja vet inte, någon måste ha gett Vickan lugnande eller något.. hon gick inte fram alls.. och hoppen var hemska på framridningen.. så det gick skit och Vickan stoppa två gånger.. dumma lilla ponny.. ;p

Sjukt besviken va ja, men nu är det hård träning för nästa tävling om två veckor ^^ Det är på ÅPK, och där är hon ju van, så det ska nog gå bra :D


Idag red jag henne i hagen, fortfarande snö så hon får jobba lite extra vilket får upp hennes flås och muskler :D

I början gick hon jätte fint, sen i slutet började hon att tramsa med att själv byta galopp o springa iväg.. knas ponny ^^

Med sån stor yta så tog jag tillfället i akt att få henne o gå i 'förvänd' galopp genom att ställa henne åt fel håll. Som hennes lilla hjärna fick jobba där ett tag för att sedan inse att jag lurat henne totalt ^^

Man känner sig bara såååå stolt :D ;)


Är sjukt skol trött just nu o vill bara skita i allting.. ja menar palla alla lärare o läxor?!

Fast So lektionen idag var bara så jäkla bra! :D Tony vår lärare var henne, så vi hade vikarie ( häxan.. ), jag e klar med allt, så jag brukar altid få låna Tonys stol då. Och jäklar vilket liv det blev när jag tog den! Shiit xD

Sen så gick Lucas, joel och simon tror jag.. ( xD ), så jag och sofie gick också in där. och hon var skit sur på alla som satt tysta vid sina bänkar. Och jag bara " jag är klar " hon bara " ja, det är du va??" Jag menar hallå??

Så när vi satt där inne smsa vi alla, så nästan ALLA kom ut till grupprummet xD xD Så jäkla ägd blev hon!! :D

fast vi va faktiskt duktiga o jobbade :D Var typ bara 5st som satt kvar där inne medans mer än halva klassen var i det lilla grupprummet xD

Så sjukt skoj ^^


Sen ska moster åka till Kina för att hälsa på Elise och hennes familj. och jag får inte följa med.. det suger.. det är så jäkla orättvist!! varför inte? Så dyrt kan det inte vara?


ush ja.. pallar inte detta..


Puss på alla er ;) / Lollo

Av Louise Cato - 1 februari 2012 08:57

Cha cha ;)Fysiklektionen va bara såååå tråkig... Särskilt när läraren inte ens kan hälla vatten i ett litet rör.. ja menar hallå? Var är intelligensen?! Jaja, tagga tagga inför eftermiddagen! Ska till något ställe där den har jätte billig utförsälning på häst saker :) E 100 på att de blir ett swaroski och ridbyxor. Får se om det blir något mer :)Senare i kväll e de års premiär för jenny träning, Känner på mig att vickan kommer att vara as taggad ;) Lääängtar ;)Jaja, bilder kommer på vad ja köppte ;) puss / louise

Ovido - Quiz & Flashcards