Direktlänk till inlägg 20 december 2011

Smått och gott .D

Av Louise Cato - 20 december 2011 20:26

Hej alla söta :D

Inlägget blir lite om allting! :D


I söndags tränade jag för Torun, det snöade skit mkt och padocken var lite frösen så det var hårt i makren i början så vi fick hålla oss på en volt som vi gjorde massor av övningar på :)

Vickan har ett bra tag nu varit stel i höger sida och behövt böja igensom sig riktigt mycket där, medans hon är jätte lätt att över böja i vänster. Men i söndags hade det bytat! xD Haha, snacka om fail xD Haha, jaja, men när vi fick rätt på det så var hon verkligen fin trots att snön flög runt omkring oss :)

Sen har det gått så bra i traven och galoppen nu så vi har 'glömt' skritten. Vilket vi verkligen måste träna på nu, ponnyn kan inte gå på tyglen där den lilla dumskallen ;)

Men vi övade på övergångar med skritt o galopp, tillslut gick det jätte bra, fast jag måste träna mer på det :D


Sen så har vi typ haft gäster hela helgen, trevligt trevligt. Sen hade jag migrän igår så jag red inte :(

Men idag så blev det en runda i mörkret. Vickan var lite sådär lagom rädd nu när det snöat. Där var en myrstack som där kommit snö på, vilket hon trodde skulle äta upp henne. Fast samtidigt som hon är så feg så försöker hon. När jag fick henne hade hon inget självförtroende med sådana saker. Hon stannade frustade, stegrade sig o stack. Nu blåser hon medans hon sakta går förbi, jätte spänd men snackar man med henne slappnar hon av, idag reste hon sig inte alls även om jag kände att hon var sååå rädd för den där vita stacken. Jätte glad att det är sådan skilnad med henne :D


Och nu ikväll har jag roat mej med att göra den outfit som jag vill ha i framtiden till mig och Vickan!

Vi har redan stövlarna, benskydden och byxorna.

Fast jag tror att jag ska få panbandet i julklapp medans mamma e lite sugen på kavajen :D Jätte trevligt ju!!

O hjälmen.. asså raaww på den! Så sjukt häftig!!


  


Kavaj- GPA - 3355 kr
Stövlar- Pioneer Crocodile - 3995 kr
Hjälm - Samschield Chrystal - 9.800 kr !!
Ridbyxor - Jeanie FS - 1199 kr

Panband - Swarovski - 1189 kr
Stidbyglar - Soft Up- 1950 kr
Benskydd- Air Easy- Fram: 929 kr Bak: 679 kr
Schabrak - Glen Gordon GG + Luva - 639 kr


Sammanlagt blir det 23.735

Helt ortoligt dyrt.. ;(

Fast önskelistan är ju helt klart bäst ;)


Vad tycker ni om den? Komentera! :D

  

 
 
agnes carlsson

agnes carlsson

24 december 2011 17:22

Håller med dig om priset. snyggt men dyrt!
GPA har fina men DYRA grejer<3

http://agneslapeca.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Cato - 8 juli 2012 21:59

Tycker faktiskt att ni kan ta och kolla in detta^^   Gilla: http://www.facebook.com/#!/Doyouevencare   Prenumerera: http://www.youtube.com/user/doyouevencaremusic?feature=results_main   Soundcloud: http://soundcloud.com/doyouevencare   ...

Av Louise Cato - 8 juli 2012 21:42

Yesyes, måste ju faktiskt ladda upp några bilder sen jag var i England - Torquay. När jag var där uppskattade jag inte allt, men nu i efterhand, jädrar vad kul vi hade! Absolut minnen för livet, och saknar alla så sjukt mkt :/   Ni som bara ser p...

Av Louise Cato - 4 juni 2012 21:42

Vet ni vad? Jag har tröttnat på att blogga helt för tillfället :/ Känner ingen anledning till att blogga när ändå ingen läser eller bryr sig om det man skriver.. Så får se om jag börjar att starta upp i sommar igen.. kommer kanske ngn inlägg då och d...

Av Louise Cato - 18 maj 2012 19:40

Har nyss kommit hem efter att ha varit nere i byn på Örkelljunga dagarna med Emelie.  Rätt chill där nere, perfekt för att flumma rundor :)   Iaf, var med Jonte i morse och kolla på när han städade, rättså skoj att sitta o klaga på hur dåligt han...

Av Louise Cato - 17 maj 2012 22:45

Yeah, tänk er själva att bara få kunna chilla en hel kväll utan att behöva tänka på någonting?! :D Helt underbart, speciellt när man sitter med en Coca cola Vanilj och en Ben och Jerry glass bredvid sig.. nom nom^^ Brukar inte tjcoka mig så mkt fak...

Ovido - Quiz & Flashcards