Alla inlägg under oktober 2011

Av Louise Cato - 3 oktober 2011 21:59

Jahaop, trevlig dag i skolan som vanligt.. -.- Hatar det

Men Vickan och jag tog en ridtur i dag, barbacka, mys :D

Hon gick jätte fint och var inte alls på tanken att bocka och slänga av mig. ( Har hänt innan när jag ridit barbacka xd )

Men hon gick jätte fint, på tygel och allt, även om vi bara tog det lugnt efter tävlingen igår. Vi ska ju klippa henne nu i veckan så hon ska få 'mini' vila nu tisdag, onsdag torsdag eftersom att vi inte har någon tävling inplanerad förens den 23/10, då de e sissta omgången i Allsvenskan, och vi kom med!

Ska nog debutera LA helgen efter i Perstorp, får se hur det går :)

 

  Finaste powniin på bild, LB oxer och hon e höggt över :D

Av Louise Cato - 2 oktober 2011 21:03

Då var de Allsvenskan i dag också, den andra omgången gick i Åstorp.

I helheten gick det faktiskt bra för laget.

I grundomgången var vi redan klara för omhoppning när jag skulle hoppa, så jag hade inte den pressen då jag startade sist i laget. Men sen så var det Maria Alfedsson, min gamla tränare som avr banbyggare, och inte nog med det, så var Vickans förra ägare som hade henne i ett försäljningsstall där.

Jaja, men framridningen var som om hon ville klassa ut Briar, hon gick skit fint, och jätte pigg, så fick hålla in hela tiden.

På framridningen var hon också fin, bjöd mot hinderna som hon alltid gör på det där 'wow' sättet när hon riktigt suger fast i hindret.

Kommer in på banan och Vickan bara dör under mig, försökte pucha igång henne på långsidan, men hon ville inte, hade skit dålig galopp, villket gjorde att vi fick ett stopp på tvåan och en rivning på 7'an. Det kändes som om mina skänklar arbetade hela tiden jätte hårt för att få fram henne, kändes hemsk..

Omhoppningen gick bättre, framridningen dennan gången var seeg, men när man väl fick fram henne så var hon igång xD

In på banan och blev nästan lite förbannad på henne, så hon höll den där fina galoppen och hoppade alla hinderna felfritt.

Laget kom 4, och jag är nöjd med Vickan även om det blev 8fel i grunden.

Tror att hon tröttar ut sig så nu när hon inte är klippt, men vi har bestämt att klippa henne någon gång nu i veckan. Så då försvinner håren ;)

  


Av Louise Cato - 1 oktober 2011 22:53

Heey på alla er ;)


Sitter här och lyssnar på ren skit musik.. Måste verkligen sova :)

Var uppe tidigt i morse ( hon var minst kvart över 10 ) och jag och Emelie red en lite mindre runda på Vickan och Vinni. Även idag var Vinni super och hon var aldrig mer än 2 meter framför Vickan. Hon har börjat att tagga ner, på en bra sätt den gammla damen.  Vickan gick jätte fint i dag och hon bjöd fram väldigt mycket, utan att vara het.

Hoppas på att hon ska hålla kvar den där bjudningen tills i morgon.

Efter att vi ridit fick hästarna en omgång med vattenslangen och ljummet vatten.

Shampoonerade Vickan, hon måste ju vara ren till tävlingen i morgon ;)

Fast 5 min senare var de lika skitiga som innan vi slet med vårt vatten projekt, som slutade med att vi var lika blöta som hästarna ;)

Men vad gör de? De är en frihet som vi får låna, så de är de värda!


Sen sprang jag en runda med vår hund, för en gångs skull så var jag snabbare än någon annan! :D Ja e ju bara så bäst ;)


Kom med till Allsvenskan omgång 2 osså, så de e väl dax att sömna nu..

Tycker att ni kan önska lycka till till oss ;)




Presentation


Hellu
Följ mitt ponni ryttare liv när jag tränar och tävlar mina ponnis ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards