Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Lite skojigt info om MIG :D

Av Louise Cato - 25 juli 2011 20:32

Ja, jag tänkte att för er som inte vet vem jag är, och hur mina ponnis ser ut, så skriver jag ner lite info om oss ;)

Mig:

Ja, Louise Cato heter jag och jag tävlar mycket med min D-ponny Beata vic.

Jag är väldigt målmedveten och är en vinnarskalle, men även snäll ( hehe :D ) och flummig som ni (Tyvärr ?! ) kommer att märka i inläggen ;)

Min familj består av Mamma och Pappa + alla mina djur ;)

Vi bor på en stor gård i Skåne. Vi har kor, katter hundar och mina två små underbara hästar.
Jag har ridit sen jag var 4 och nu är jag 14. Efter 10 år på hästryggen har jag bestämt mig för att jag ska dö på den! :D

Jag tränar för 2 tränare för till fället och tränar 2-3 ggr per vecka. Jag tränar hoppning och dressyr för Torun Hallstöm som enligt mig har hjälp mig att utvecklas så himla mycket inom ridningen. Hon är jätte målmedveten om vad man ska klara, men hon gör det på ett jätte fint sätt utan att man blir irriterad. Jag tränar också
för Jörgen Larsson en gång i månaden, hos honom får vi hoppa lite högre än hos
Torun, hon kör lite mer teknik hoppning, men enligt mig själv så är det bättre
än att bara hoppa högt, men Jörgens träningar är bra för det är ju skoj att
hoppa högre också ;)  

Just nu är jag
uppe på LB+5 -  LA nivå, men mitt mål inom min ponny tid är att startat MSV A och
kvalat till SM, får väl se hur det går ;) Mitt största minne med Vinni är när jag fick henne, och Vickan var när jag startade 4klasser i Perstorp under en helg, och van 3. Och en av dem var min allra första regionala. :D

   

Beata Vic :

Min underbara ponny som skulle gå i döden för mig. Hehe, hoppas jag ;)

Hon är ett sto född 2000. Hon är en D-ponny på 1.46cm i mankhöjd, ganska grov i sin typ. Hon är ganska speciell i sin färg, Skimmelskäck.

Hon är 25% Svenskt Halvblod, 25% Welsh och 50% Engelskt Fullblod.

Vickan som hon kallas har varit i min i över ett år nu och vi har vunnit och blivit placerade i många klasser. I grundhoppningen stressar hon inte utan koncentrerar sig på mig och sina ben, och i omhoppningen förändras hon till en snabb liten b-ponny som svänger vid hinderstöden och hoppar som en tiger. :) Hon har tidigare i sitt liv hoppat upp till MSV B och har där både vinster och placeringar. Med sin gamla ägare Annie Jakobsson startade hon höjdhoppnings tävlingar på över 150 cm. Coolt ;D Och hon skulle klara så mycket mer.

Vickan har en personlighet som man antingen älskar eller inte gillar. Hon är snäll i stallet, men när man rider kan hon ibland vara så envis och bara resa och stegra sig. Fast i skogen gör hon det sällan, bara om man är hård i handen. Fast att hon brallar lite ibland, det får dem göra, de e trots allt hästar. Eftersom att hon har så mycket fullblod i sig så har fullblodsnerven under magen följt med henne, så ibland får hon lite sadeltvång och bockar när man hoppar upp, fast nu var det länge sen.

                                                

                                      Beauvallon xx

               Czempin xx     

                                   Cerkaira xx       


F: Amigo                    

                                    Okänd

                           Polly        

                                   Okänd


                                                  
              The Hale Helios RW 56

                     Hassles Golden RP 105

                                                  
              Pay Famosa xx AA 8105

M: Cindy

                                                  
               Mr Don RW 28

                                  Belinda VII RW

                                                  
               Arabella IV RW 318




Bokbackens Vinni:

Min ponny som jag ALDRIG kommer att släppa ut ur mitt liv. Hon har lärt mig så mycket. Just nu är hon pensionär, en pigg och glad sådan ;)

Vinni är född 1990, hon är en svart New-Forrest ponny på 1.38cm i mankhöjd.

Vinni har varit med om mycket i sitt liv, hon har kvalat till SM innan hon såldes, gått GP ponny i Göteborg Horse Show och tävlat i utställningar. Hittade en utställning där hon kom 2'a i New Forrest mästerskapen av 44 ponnys.

Vinni har lärt mig mycket, men de sista året vägrade hon och lät mig hoppa före om jag nu så gärna ville det. Men jag är stolt över att ha hoppat ett räcke på 1.15 med henne och startat LB och kommit till omhoppning. Hon är väldigt pigg och när det väl är omhoppning så stannar hon ALDRIG, hon är smidigare än Vickan och hon är jätte fin. Hon är stark och det är inte ofta man får en lugn ridtur på henne. I hagen är hon lite knäpp och springer iväg, seeegt, men älskar henne ändå ;) Nu har jag haft henne i över 4år och jag kommer aldrig att sälja henne.


Pallar inte skriva allt så snyggt ;) Hon har väldigt fin stam ;) 4 kända generationer.

F: Strätes Karbin RNF 62

ee: Robin RNF 29  - eee: Jasmijn He Stb 10

eu: Silverlea Karlotta RNF 208- eue:Hightown Streak NFS 446


M: Windy IV RNF 1081

ue: Burton Starlight RNF 24 - uee: Priory Starlight VII 3578 NPS

uu: Camilla II RNF 245- uue: Deeracres Summertime RNF 2



 
 
Ingen bild

ANNIKA

4 oktober 2011 20:06

Hej tjejen!! Jo jag hade glömt. Men nu blev jag påmind, det satt fint! Vilken fin blogg du har Louise! Du skriver så fint om hästarna! Själv saknar jag mina för tillfället, för jag är i Norge och jobbar i två veckor. Kram, kram!!

Louise Cato

5 oktober 2011 20:30

Haha taack :D
Ha de så kul i Norge Kram :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Cato - 8 juli 2012 21:59

Tycker faktiskt att ni kan ta och kolla in detta^^   Gilla: http://www.facebook.com/#!/Doyouevencare   Prenumerera: http://www.youtube.com/user/doyouevencaremusic?feature=results_main   Soundcloud: http://soundcloud.com/doyouevencare   ...

Av Louise Cato - 8 juli 2012 21:42

Yesyes, måste ju faktiskt ladda upp några bilder sen jag var i England - Torquay. När jag var där uppskattade jag inte allt, men nu i efterhand, jädrar vad kul vi hade! Absolut minnen för livet, och saknar alla så sjukt mkt :/   Ni som bara ser p...

Av Louise Cato - 4 juni 2012 21:42

Vet ni vad? Jag har tröttnat på att blogga helt för tillfället :/ Känner ingen anledning till att blogga när ändå ingen läser eller bryr sig om det man skriver.. Så får se om jag börjar att starta upp i sommar igen.. kommer kanske ngn inlägg då och d...

Av Louise Cato - 18 maj 2012 19:40

Har nyss kommit hem efter att ha varit nere i byn på Örkelljunga dagarna med Emelie.  Rätt chill där nere, perfekt för att flumma rundor :)   Iaf, var med Jonte i morse och kolla på när han städade, rättså skoj att sitta o klaga på hur dåligt han...

Av Louise Cato - 17 maj 2012 22:45

Yeah, tänk er själva att bara få kunna chilla en hel kväll utan att behöva tänka på någonting?! :D Helt underbart, speciellt när man sitter med en Coca cola Vanilj och en Ben och Jerry glass bredvid sig.. nom nom^^ Brukar inte tjcoka mig så mkt fak...

Presentation


Hellu
Följ mitt ponni ryttare liv när jag tränar och tävlar mina ponnis ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards