Direktlänk till inlägg 22 juli 2011

Så underbar! :D

Av Louise Cato - 22 juli 2011 00:23

Hej alla söta små barn!

Igår somnade jag och Elise inte förren vid 4 tiden på morgonen, vi hade satt klockan på halv 9 för att ta ut hästarna, men klockan ringde aldrig xD

Haha, så vid 10 kom hästarna ut, men sängen var så varm och gosig så vi gick och la oss igen. Där kom någon för att povrida Gloria, hon var snäll, men hon ville varken trava eller galopperade och var allmänt slö, men jag och Elise gav Mira en hopp-lektion, det är häftigt att se hur mycket hon har utvecklats i sin ridning sen i vintras, så till slut kom de över 65-70 hinder, och om jag förstått rätt så har hon inte hoppat så höggt tidigare. 

Det regnade ju hela dan oxå ( såååå derimerande.. ) så vi väntad med att rida tills i kväll, då red vi upp i ridhuset och byggde lite hinder, det gick super. Min lill älsklig har inte hoppat på över en månad, så hon sög verkligen tag i hinderna, så jag fick hålla i lite mer än vanligt, men det är så kul att få ett ' medelande ' från hästen att hon verkigen älskar att hoppa. Så som det känns nu så är vi klara för tävling  ( Som vanligt hehe ) Vi satte upp ett grönt räcke som sedan också blev en oxer, kombination, mur och en oxer. Oxern låg som höggst på 1m, och kombinationen på 1 m, det gröna 90 och muren 1 meter tror jag. 

Även idag kom Vickans fullblod fram, hon svettades så mycket, även om det knapt tog på hennes krafter. Mira tog lite bilder, de blev antingen suddiga eller mörka, få se om de går att redigera lite ljusare.  I slutet bytade vi hästar, det var skoj, Pablo är mjuk och väldigt lätt att fåner på tyglen, men han var lite slö och ville inte fatta galopp, men sen klarade vibåde kombinationen och oxern, så jag är jätte nöjd både med mig själv och framför allt HÄSTARNA!! Sen red vi hem,fast det var mörkt. Reflex västen kom på, så det finns inget att få skäll för ;)


Poous

Å

Kraom Lollo 


 

Miiiin underbara ponny sskulle kunna gå i döden för mig 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Cato - 8 juli 2012 21:59

Tycker faktiskt att ni kan ta och kolla in detta^^   Gilla: http://www.facebook.com/#!/Doyouevencare   Prenumerera: http://www.youtube.com/user/doyouevencaremusic?feature=results_main   Soundcloud: http://soundcloud.com/doyouevencare   ...

Av Louise Cato - 8 juli 2012 21:42

Yesyes, måste ju faktiskt ladda upp några bilder sen jag var i England - Torquay. När jag var där uppskattade jag inte allt, men nu i efterhand, jädrar vad kul vi hade! Absolut minnen för livet, och saknar alla så sjukt mkt :/   Ni som bara ser p...

Av Louise Cato - 4 juni 2012 21:42

Vet ni vad? Jag har tröttnat på att blogga helt för tillfället :/ Känner ingen anledning till att blogga när ändå ingen läser eller bryr sig om det man skriver.. Så får se om jag börjar att starta upp i sommar igen.. kommer kanske ngn inlägg då och d...

Av Louise Cato - 18 maj 2012 19:40

Har nyss kommit hem efter att ha varit nere i byn på Örkelljunga dagarna med Emelie.  Rätt chill där nere, perfekt för att flumma rundor :)   Iaf, var med Jonte i morse och kolla på när han städade, rättså skoj att sitta o klaga på hur dåligt han...

Av Louise Cato - 17 maj 2012 22:45

Yeah, tänk er själva att bara få kunna chilla en hel kväll utan att behöva tänka på någonting?! :D Helt underbart, speciellt när man sitter med en Coca cola Vanilj och en Ben och Jerry glass bredvid sig.. nom nom^^ Brukar inte tjcoka mig så mkt fak...

Presentation


Hellu
Följ mitt ponni ryttare liv när jag tränar och tävlar mina ponnis ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards